Wednesday, September 30, 2009

#10 cinta ialah menghargai




a moment to remember




Sejauh mana kite menghargai org sekeliling???

Soalan nie pun aku sendiri tak leh jawab. Sebab…..adakalanya tanpa kite sedar..kita mengabaikan orang yang kita sayang…… cinta,kasih dan sayang ….bende yang sgt penting dlm hidup…. Tapi..ape yang paling penting???? Menghargai…… sejauh mana pun kite pergi..sejauh manapun kita berlari….tapi kalau tak menghargai ape yang kita ada…..tak menghargai ape yang terjadi……….. hidup tak bermakna.

Dulu……en.tunang selalu ckp camtu.. aku keras kepala..aku bangkang.. aku cite…semua impian aku… aku nak kaya…nak bantu keluarga…nak bantu org ramai……nak itu..dan nak ini…

Tapi..ape en.tunang jwb bile aku tny ??? die kate….abang nak hidup sederhana….abang tak nak kaya….. sebab……abang takot..bila kaya nnti abang lupe… abang takut..bila kaya…….kite akan kejar duit…. Bende2 sekeliling n depan mata terabai……

Tapi aku????

Tetap bangkang. Aku kate…….kalau takde duet….susah jugak.. sebab…..dunia sekarang dah berubah. Sedangkn nak masuk tandas pun bayar. Bila ada duet..kita boleh tolong orang…. Kita boleh buat orang gembira….. dan pastu…..encik tunang senyum je……

Dan…

……………

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

……………………………

Masa berlalu….

…………………….

…………….

…………..

……..

Dan sekarang…tepat jam 246 pagi, 1 october 2009, aku baru faham. Ape yang encik tunang cakap selama ni. Menghargai ape yang berlaku adalah perkara yang paling penting………

Ape yang buat aku sedar???

Ntah……

Tadi..kepala rase berat sgt… trus bukak external harddisk…. Explore.. dah lame tak godek2….. dan tertarik tengok satu cite……memang giler aku nangis… memang sedih.. tapi tak tau la kalau korg tengok nagis or tak…. Tapi aku….memang nangis.

A MOMENT TO REMEMBER

Tu la tajuk cite die. Ape perasaan korang kalau orang yang korg sayang hilang ingatan??? Langsung tak ingat ape2 pasal korang….. macam plain….kosong……. segala kekayaan yang korang ade……adakah bermakna?? Menyesal tak korang? Sebab………..bila time bersama dulu…egoist merajai diri…..tak pernah pun korang nak mengaku dengan sejujurnya perasaan korang………… abaikan die….dan segala2 nya…..

Ape yang akan jadi????? Memori yang terpadam……. Macam cpu computer celup dlm air sirap…… semua data ilang………. Ape yang nak kite buat???? Ucap ‘I love you’ sekarang jugak? Cakap ‘aku sayang kau’????? I miss you…? Padahal…bende tu dah tak bermakna pun… sebab……data kite dlm fikiran die dah tak de…

kawan…kekasih, mak, abah, abang, adik, cikgu2……..

agak2...

Kalau salah seorang yang rapat dengan kite…..

Tetibe lupe ingatan @ dh takde…………..

Satu perkataan yang boleh aku kate……………..

Kte akan menyesal

sebab…. Time ingatan die ade….. dan yang paling penting….time die ade… kite kurang menghargai die……

A MOMENT TO REMEMBER……

Satu cerita yang aku suggest kan untuk korang tengok…… hayati.. dan hargai…. Selagi die masih ingat kat kita……selagi die masih ade……












1 comment:

  1. betoi kdg2 tanpa sedar kita tak hargai org yg kita syg tp sebenarnya kita sgt syg org yg kita syg itu.

    ReplyDelete